I Aalborg åbner BRT’en i 2023. Der er store forventninger til at den nye BRT skal være med til at drive vækst og udvikling i Aalborg og både visioner og planer for 2. etape er allerede på plads. Movia har også en stærk vision for BRT i Hovedstadsområdet, hvor der blandt andet er lagt vægt på, at BRT hurtigt og billigt (sammenlignet med letbane og metro) kan sikre klimavenlige transportløsninger. Kritikere vil mene, at Aarhus i BRT-sammenhæng er kommet langsomt ud af starthullerne. Men nu sker der noget. Gør Danmarks næststørste by sig nu tanker om BRT som et gennemgående strategisk værktøj eller skal det blot være et virkemiddel til at bekæmpe trængsel på byens meget trafikerede Ringvej?
Er BRT en schweitzerkniv i forhold til de udfordringer om trængsel, klima og byudvikling som landets større byer står overfor – eller har vi overset noget?
Program:
- Byen vokser 
 Aalborg ønsker 2. etape af BRT
 Jesper Schultz, Civilingeniør, Aalborg Kommune
- BRT i et sammenhængende kollektiv trafiksystem 
 Peter Skadborg Bro, Aarhus Kommune
- BRT: En genvej til effektiv og klimavenlig mobilitet 
 Peter Andreas Rosbak Juhl, Udviklingschef, Movia
- Paneldebat og spørgsmål fra deltagerne 
Moderator: Lasse Repsholt, Sektorchef, Dansk PersonTransport
Priser:
Medlemmer af TØF eller KTF: GRATIS
Ikke-medlemmer: 500 kr + moms

